Graag willen we jullie laten weten dat we veel op de achtergrond, en soms duidelijk aanwezig, vaak op een ladder bij een WiFi paal, druk bezig zijn om de gemelde signaal problemen op te lossen.

Zo is er al veel gebeurd :

  • De antenne bij het zwembad is vervangen omdat deze stuk was dus daar is weer internet voor onze daggasten.
  • De antenne bij de bestuurskamer richting pluuf is ook vervangen (1 van de 2 – 120 graden antennes).
  • De glasvezel is nu beter beveiligd op breuk in het pluuf door een extra afscherming in de muziekkast.
  • De antenne bij de jeu de boulebaan is weer voorzien van een goede connector (kwam steeds los).  Dus als het goed is valt het contact niet meer weg.
  • Er is een extra antenne geplaatst op het veldje van tpl 82 t/m tpl 92 zodat ook zij een internetverbinding hebben die stabiel blijft (de oorzaak van de slechte verbinding is begroeiing die het signaal tegenhoudt).
  • Er zijn redelijk wat meldingen binnengekomen naar aanleiding van onze oproep in het vorige Vinkeltje,  waarvoor onze dank. We hebben nu een beter inzicht gekregen in de blinde vlekken op ons terrein en zijn al aan de gang gegaan om hiervoor een oplossing te bedenken, het liefst zonder dat er al te veel groen zou moeten verdwijnen. Als het met een technische oplossing kan worden opgelost behouden we ons mooie groene terrein.
  • Binnenkort gaan we sleutelen aan de richting van de antennes en we hebben nog een zender om de zwakke plekken te ondersteunen.
  • De deurbel bij de beheerders wordt vervangen, zodat zij altijd bereikbaar zijn.
  • Bij de beheerders komt een steunpunt voor Camping ‘t Vinkel, zodat zij  ook de inlog voor gasten en vasten op de receptie kunnen uitvoeren
  • Op 1 september gaan Johan Stringer en Paul Hartman vanaf 10:00 uur met behulp van een drone de zichtverbindingen vastleggen tussen de verschillende masten en het zicht op de caravans van de leden. Dan krijgen we een goed beeld van de mogelijke blokkades van het WiFi signaal. Er komen in de nieuwsbrief en op diverse plekken nog meer aankondigingen van dit evenement, zodat een ieder daar rekening mee kan houden. En publiek is, voor zover zij de opnames niet bemoeilijken,  altijd welkom.
  • Ook zijn er diverse mensen bezig om te onderzoeken waar het signaal nu goed en/of slecht wordt ontvangen. Graag horen wij van iedereen wat hun bevindingen zijn, liefst per mail en met naam en standplaats nummer. 
  • In de herfst vinden diverse werkzaamheden plaats in het kader van de herverdeling. Wij zullen, zeker als er nog elektra moet worden veranderd, gaan profiteren van de graafwerkzaamheden, als het nodig is om een WiFi paal te verzetten of nieuw te plaatsen.
  • Naar aanleiding van het bovenstaande zal er in september een plan worden gemaakt samen met de groen en terreincommissie,  zodat de werkweekenden kunnen worden gebruikt om blokkades te verwijderen met  behoud van ons mooie groen.

Toch een dringend verzoek om niet zelf apparatuur aan te schaffen of mee te nemen die u thuis toch nog ergens in een kast had liggen om het signaal te versterken. Het kan dus zomaar zijn dat uw goede bedoeling er juist voor zorgt dat het signaal voor onze apparatuur een reden is om dit te blokkeren. Hierdoor gaat er meer aandacht naar het afschermen van dit apparaat dan het doorgeven van internet voor uw krantje op de tablet. Het afschermen zorgt voor meer dataverkeer op de mast waardoor de anderen minder worden bedeeld.

Daarom wederom ons verzoek:
Heeft u nog steeds een slechte verbinding stuur dan even een email met vermelding van naam en tentplaats naar:  automatiseringscommissie@hertogstad.nl zodat we met deze melding aan de gang kunnen gaan.
Jouw reactie is belangrijk voor ons!

Met vriendelijke groet,
De automatiseringscommissie

Scroll naar top