Er was een flinke internetstoring vanaf paaszaterdag op het vinkel. WiFi was wel beschikbaar, maar internet niet. De storing was op het vervelendste moment van het jaar, tijdens de paasdagen, drie lange christelijke feestdagen waarop onze leveranciers geen ondersteuning kunnen leveren. Wij hebben een ondersteuning doordeweeks overdag , en het paasweekend loopt van goede vrijdag tot de dinsdag daarop. Wij, Bert van Bommel, de beheerders en ik, hebben toen maar zelf de zaak onderzocht en kwamen tot de conclusie dat de straalverbinding eruit lag. Klus voor Rodin waar we een “doordeweeks overdag  binnen vier uur reactie” support contract mee hebben. Bert heeft  toen stad en land afgebeld naar individuele mensen van die bedrijven om eerder support te kunnen krijgen. Dat lukte , en hij kwam , samen met mensen van WiConnect (voorheen Palmeno)en Rodin maandag tot de conclusie dat de router eruit lag die het internetverkeer verdeelde tussen de beheerders en de rest van de camping. Deze tweedeling is noodzakelijk zodat pinnen en in- en uitschrijven van gasten en genodigden gegarandeerd is. Dinsdag, op de eerst beschikbare werkdag, is deze router besteld en die werd woensdag geleverd. Donderdagochtend is met behulp van het door Bert, Rodin en WiConnect opgestelde configuratiedocument en wat audiovisuele hulp van YouTube door de beheerders de router geconfigureerd en in het netwerk geplaatst. En alles werkte perfect! Ik heb dat ook nog kunnen vaststellen toen ik die donderdagmiddag aan het werk was op ons nieuwe plekje. Gezien het feit dat het nog voorseizoen is en slecht weer, namen wij aan dat snelle koeriersdiensten en  externe monteurs niet noodzakelijk waren. Feit is wel dat Janet de Bruin hier aanwezig was en de WiFi node miste. Het spijt mij dat het netwerk onbereikbaar was, maar we hebben de storing  toch nog sneller kunnen oplossen dan dat de  servicecontracten feitelijk toelaten. En dit dankzij de toegewijde acties van Bert en de beheerders. Chapeau!
Met vriendelijke groet,
Paul Hartman

Scroll naar top