camera’s bij de containers????
Met vriendelijke groet
Frans Spermon

Hallo Hans,

Graag een reactie op jouw bericht in het Vinkeltje mbt vuilafvoer en daarmee verbonden oplopende kosten.
Met jou ben ik het volstrekt eens dat zgn. GROOTVUIL door de eigenaars, leden en bezoekers, zelf afgevoerd dient te worden naar de milieustraat in Kruisstraat. De aanhangwagen van de vereniging is daarvoor beschikbaar. Even de pas ophalen bij de beheerders en klaar is Kees. Een vergelijkbare situatie, die ieder van thuis kent. ZO SIMPEL IS DAT.

Nu naar het NORMALE HUISVUIL.
Enige jaren geleden werd besloten dat het onderhoud/reinigen van de toiletblokken zou worden uitbesteed. Ik heb weinig gehoord dat er enig bezwaar daartegen onder de leden bestond. Een karweitje dat velen blijkbaar liever kwijt dan rijk waren.
Toen wij lid werden in 1978 brachten wij de zomervakantie door ook het Vinkeltje met nog 3 andere gezinnen. In die tijd ging Ton van Diessen er prat op dat hij de meeste verblijfsdagen op ons Vinkel had. Verder waren op door de weekse dagen weinig tot geen mensen op het terrein.
Het aantal verblijfsdagen op het Vinkel is sterk toegenomen. Waar leden in het verleden alleen maar in de weekenden kwamen, verblijven vele leden thans soms weken/maanden op het terrein en is het aantal gasten ook sterk toegenomen. Je kunt m.i. niet verwachten dat deze mensen het normale huisvuil (grijze zak) mee naar huis gaan nemen. Dat is niet meer van deze tijd.
Ik ken geen enkele camping waar bovenstaande van toepassing is. Wel dat er campings zijn, waar speciale containers staan, waar een opening met deksel in zit, die al dan niet tegen betaling, geopend kan worden.
Het huren van zo’n container is echter duur wat deels terug verdiend kan worden door bijdrage, die betaald dient te worden om “vuilcontainer” te openen.
We hebben echter  nog meer containers o.a. glas en papier.
Met betrekking tot het glas kan ik allen maar concluderen dat er aardig wat geconsumeerd wordt op ons terrein en niet alleen in Het Pluuf. Ik weet niet wat het aandeel van het Pluuf is, maar zouden die kosten niet doorberekend dienen te worden aan de de horecasector.
Met betrekking tot het oudpapier is mogelijk eenzelfde redenatie op te zetten.
De oud-ijzerafval -afvoer is in goede handen bij Martin. Met dank.

De laatste 1 1/2  – 2 jaar heb ik heel vaak grote containers zien staan, waar veel groenafval en puin in werd gestort en afgevoerd door de vereniging. Puin is een zeer duur afvoerprodukt gaat per k.g..
Zitten in de jouw – Hans-  aangegeven kostenoverzicht voor de  huur- en afvoerkosten ook de kosten daarvan? Zo ja, dan zijn dit geen permanente kosten. Ik heb de penningmeester dezelfde vraag gesteld, maar ik heb nog geen antwoord  mogen ontvangen.
Indien vorenstaande in kosten uitgezuiverd kan worden en omgegaan wordt met het grofvuil zoals door mij boven omschreven, dan zullen/kunnen de normale  kosten voor normaal afval binnen de perken  blijven en begroot worden in de kosten voor een kampeerplaats c.q. kampeerkosten voor gasten.
Hiermee staan we in het nu en  niet meer  in het verleden.

Groet  Theo

Scroll naar top