Er komen wat klachten van leden dat de WiFi ontvangst beter kan. En dat kan kloppen, er zijn verschillende redenen:
Allereerst zijn er twee zenders kaduuk:
Een zender bij de bestuurskamer in oostelijke richting is defect
Een zender bij het zwembad is defect
De nieuwe zenders zijn besteld en worden als ze binnen zijn snel vervangen.
Het is mogelijk dat begroeiing het WiFi-signaal blokkeert.
Een snelle controle om vast te stellen of je een goede verbinding kunt krijgen is : Als je vanaf je laptop/tablet binnen 50 meter een WiFi lantaarnpaal ziet, dan moet je een goede WiFi-verbinding kunnen krijgen.
Het kan dus zijn dat begroeiing het signaal blokkeert. Met de groencommissie zijn we altijd in goed overleg bezig om wat we kunnen en willen snoeien, en wij zijn altijd blij met hun inbreng. Ook kan het zijn dat er nog een andere oplossing mogelijk is, zoals het verhuizen van palen of het plaatsen van een nieuwe zender.
Als het regent, is de blokkering van het WiFi signaal extra sterk door de natte blaadjes. Bovendien is de WiFi er niet op ingesteld om tot binnen in de caravan een goede ontvangst te waarborgen. Een natuurkundige wet (Kooi van Faraday) is er de oorzaak van dat het signaal niet goed doordringt in de aluminium kooi van de caravan.
Ons advies is om bij een slechte ontvangst een stukje te wandelen in de omgeving van je caravan zodat je kunt ontdekken waar het signaal voldoende sterk is.
Als er klachten zijn op jullie plek, dan hoor ik dat graag in een mail naar automatiseringscommissie@hertogstad.nl onder vermelding van naam en tentplaatsnummer en met welk apparaat er contact wordt gezocht naar het WiFi-signaal.
We blijven proberen om voor eenieder een goede verbinding te verzorgen en daar is uw hulp uiteraard bij nodig.


Met vriendelijke groet,

Paul Hartman en Bert van Bommel

Scroll naar top